Loyalty

Loyaliteit begint bij een warm welkom. Om uw klantrelatie op te bouwen is er behoefte aan aandacht, geven en nemen, begrip voor elkaar tonen. Dit de basis voor een goed begin wat resulteert  in een langdurige vriendschap! Met gerichte marketing kan de naamsbekendheid en het consumentenvertrouwen worden vergroot. En uiteraard daarmeepubliciteit worden gegenereerd.

Loyalty on line kan met een creatieve marketing gedachte een doeltreffende manier vinden om uw bedrijf (groot of klein) te promoten via print, online, social media en apps. Van het restylen of updaten van uw website, kleine of grote uitingen tot gerichte (win)acties tot complete loyaliteitsprogramma’s met een klantenkaart en/of spaarsysteem. Loyalty on line verdiept zich in uw merk/dienst of product en biedt tailormade concepten aan om uw klanten te omarmen en deze aan uw bedrijf te binden.

Elk concept van het creatieve bureau Loyalty on line is uniek, heeft een eigen doel en wordt vanuit creatie tot uitvoering gerealiseerd en als gewenst ook bewaakt en onderhouden. Concepten van hoge kwaliteit ontstaan met een krachtig doel als uitgangspunt.

Een loyaliteitsprogramma is een gestructureerde marketing-inspanning die loyaal koopgedrag beloont en bevordert met als doel het marktaandeel en de winst van een bedrijf te vergroten. Het is de bedoeling om de klant te binden en te stimuleren om vaker geld uit te geven. Met een loyaliteitsprogramma wordt het nog leuker om uw klant te binden aan uw bedrijf/product.

Een loyaliteitsprogramma kan zo ingericht worden zodat klanten wel kunnen sparen met een ongeregistreerde klantenpas, maar pas kunnen verzilveren na registratie. Zo kun je diverse voordelen voor je klant koppelen aan een loyaliteitsprogramma. Maar uiteraard moet niet alleen je klant hier beter van worden, je organisatie moet er ook baat bij hebben. Hieronder beschrijven wij enkele mogelijkheden en vermelden we erbij wat de voordelen zijn voor je klant, maar ook voor de ondernemer.

FINANCIEEL

Voordeel voor uw klant: Directe (harde) beloning voor klantentrouw
Voordeel voor u: Geen korting voor iedereen, maar alleen voor vaste klanten. Relevant kunnen zijn met aanbiedingen op maat.

  • Sparen voor korting.
  • Sparen voor gratis artikelen.
  • Gratis kop koffie, of korting op maaltijd in winkelrestaurant.
  • Promoties op basis van aankoophistorie: korting op artikelen die een betreffende klant koopt.
  • Promoties op basis van interesses: korting op artikelen waarvan de klant heeft aangegeven daar interesse in te hebben.

SERVICE

Voordeel voor uw klant: De klant zoekt naar zekerheid en gemak, met extra service krijgen zij dit.
Voordeel voor u: Met service kunt je vandaag de dag nog het verschil maken. Het differentieert je van jouw concurrenten.

  • Gratis thuisbezorgen.
  • E-mailen van de kassabon.
  • Bieden van extra garantie.
  • Verlengen van de retourtermijn.
  • Helpdesk voor productvragen.

EXCLUSIEVE CONTENT

Voordeel voor uw klant: De klant voelt zich gekend. Hij of zij krijgt iets wat anderen niet krijgen.
Voordeel voor u: Werken aan de ‘gun factor’ door toegevoegde waarde te bieden waar uw klant het niet direct verwacht.

  • Als eerste weten van een uitverkoop.
  • Als eerste weten van een nieuwe collectie, of product.
  • Informatie op basis van aankoophistorie: Informatie over producten die de klant eerder heeft gekocht (info over nieuw product bijvoorbeeld)
  • Informatie op basis van interesses: Informatie over producten waarvan de klant heeft aangegeven daar interesse in te hebben.
  • Ontvangen van handige, of informatieve content voor gekochte artikelen, zoals recepten voor een gekochte keukenmachine, klustips bij gereedschap, koffietips bij een espresso apparaat etc.